Időpont: 2024. 05. 25. 9:00
Helyszín: SZTE JGYPK Főépület, Szeged, Boldogasszony sgt. 6.,II. em. Interaktív Tudástár Kis-biológia terem
Tájékoztató:
Az SZTE JGYPK AEKNI Környezet-biológia és Környezeti Nevelés Tanszékének „Integrált Természettudomány Oktatásmódszertani Kutatóműhely”-e „Módszertani délelőtt” címmel rendez bemutatót, amelyben a közneveléshez és a felsőoktatásban a Természettudomány-környezettan tanárképzéshez kapcsolható innovatív oktatásmódszertani fejlesztéseit prezentálja.
A Program 2024. május. 25-én 9 órai kezdettel kerül megrendezésre az SZTE JGYPK főépület Interaktív Tudástár Kis-biológia termében.
A program során a Természettudomány-Környezettan tanárképzés módszertani lehetőségeit kívánjuk olyan módon fejleszteni, hogy a korábban már diákcsapatokkal megvalósított központi (John Snow történethez, a londoni nagy kolera járvány) probléma komplex, STEM alapú kezelésének egyik lehetséges megoldását mutatjuk be a tanároknak és tanárszakos hallgatóknak. Azzal a céllal, hogy a komplex Természettudomány-Környezettan tanárképzés módszertani lehetőségeit szélesítsük.
Jelen program során a központi probléma, a John Snow történethez kötött londoni nagy kolera járvány, amelynek megismertetése és kezelése során, 2-3 fős pedagógus és/vagy tanár szakos hallgatói csapatokban, hat állomáson forgószínpad szerűen (20-22 perc/állomás) történik a tudástartalmak elsajátítása. Az állomásokon tutorok segítik a csapatok munkáját, akik élményszerűen mutatják be az adott állomáshoz kapcsolható információkat és segítenek a kapcsolódó gyakorlati feladatok kivitelezésében. Ilyen módon kívánják láttatni a csapatok tagjaival azt, hogy miként kapcsolódik az állomáson zajló érdekes munka az alap problémához.
A fő problémakör, John Snow történetén keresztül bemutatható vízszennyeződés.
https://www.pbslearningmedia.org/resource/envh10.sci.life.nathis.johnsnow/john-snow-pioneer-of-epidemiology/
Az állomások fizikai, kémiai, biológiai, technikai-technológiai, robotikai, informatikai úton (STEM) közelítenek az alapprobléma megoldásához. Ezeket a részeredményeket összegezve juthatnak el a diákok a kitűzött cél eléréséhez azaz, a vázolt problémarészlet megoldásához.
A program, délelőtt 9 órakor kezdődik, a megnyitó gondolatok után a tutorok és csapatok bemutatkoznak, és azonosító jeleiket megkapják. Utána elindul a problémát bemutató film és a csapatok az állomásokon megkezdik a munkát, sok-sok színes, érdekes tapasztalat megszerzését támogató vizsgálattal, tevékenységgel. Az állomások feladatainak teljesítési sorrendje a probléma megoldása szempontjából nem lényeges. Amikor a csapatok befejezték a feladataik ellátását, utána összegzik maguk között az eredményeiket és az elsajátított információkkal kapcsolatban ellenőrzik (kahoot kérdés/válaszokkal) megszerzett tudásukat.
A „Módszertani délelőtt” program szervezői
Részvételi szándékát kérjük, jelezze 2024. május 24-ig, a következő felületen: