1. A kutatóműhely neve:Kiss Áron Neveléstörténeti Tehetségműhely
2. A kutatóműhely vezetője (név, beosztás, tudományos fokozat): Dr. Fizel Natasa egyetemi docens, PhD
3. A kutatóműhely vezetőjének JGYPK-s email-címe: fizel.natasa@szte.hu
4. Tagok
4.1.A JGYPK oktatói
Dr. Döbör András egyetemi docens, PhD
Pelesz Nelli tanársegéd
4.2.A JGYPK hallgatói
Hódi Lilla (Gyógypedagógia III. évf.)
Lizicai Orsolya (Gyógypedagógia III. évf.)
Bense Gábor (Gyógypedagógia III. évf.)
Gyuricza Dániel (Gyógypedagógia III. évf.)
Orosz-Pallagi Rita (Gyógypedagógia III. évf.)
Harnus Boglárka (Óvodapedagógia II. évf.)
Kakas Boglárka (Óvodapedagógia II. évf.)
Kovács Szilvia (Szociálpedagógia III. évf.)
Csiki Natália Amarilla (Szociálpedagógia IV. évf.)
Borbély András János (Tanító IV. évf.)
5. A műhely kutatási témája
A műhely fő célja a tehetséges hallgatók kutatásainak támogatása, hallgatói konferenciák szervezése, publikációs lehetőségek biztosítása, a TDK/OTDK-n való sikeres szereplés elősegítése.
Tehetségműhelyünkbe várjuk mindazokat a szegedi egyetemi hallgatókat, akiket érdekel a nevelés- és oktatástörténet, szívesen foglalkoznának alma materük, a Szegedi Tudományegyetem és karainak történetével, az itt oktató professzorok és tanárok munkásságával.
A Tehetségműhely kutató hallgatói a neveléstörténet különböző részterületein dolgoznak. Az eszmetörténet mellett az iskolatörténet, és kiemelten a felsőoktatás-történet is a kutatási területeink közé tartozik.
Ajánlott kutatási témáink:
Az Apponyi Kollégium hallgatóinak vizsgálata
A Ferenc József Tudományegyetem hallgatóinak vizsgálata
(BTK, TTK, Jogi Kar, Orvosi Kar)
Rektori Hivatali iratok feldolgozása
Az egyetem hírei a korabeli lapokban
A Vakok Intézetének története
A Ferenc József Tudományegyetem professzorai
Polgári iskola történet 1868-1947
Az Állami Polgári Iskolai Tanárképző Főiskola oktató, kutató egyéniségei (1928-1947)
A szegedi Pedagógiai Főiskola története (1947-1963)
6. Jelentősebb eredmények
6.1.Publikációk:
Fizel Natasa (2017, szerk.): Gutta cavat lapidem. Hallgatói tanulmányok a neveléstörténet tárgyköréből.
http://mek.oszk.hu/15500/15500/15500.pdf
6.2.Konferenciák:
2015. március 26-án tradícióteremtő szándékkal a Szegedi Akadémiai Bizottság Székházában az MTA SZAB Neveléstörténeti Munkabizottság Szervezésében került megrendezésre az I. Neveléstörténeti tehetséggondozás a Dél-Alföldön című konferencia.
I. Neveléstörténeti Tehetséggondozás a Dél-Alföldön Konferencia (SZAB Székház) – 2015. április
Kutató Hallgatók Éjszakája (SZTE JGYPK) – 2015. szeptember
II. Neveléstörténeti Tehetséggondozás a Dél-Alföldön Konferencia (SZAB Székház) – 2016. április
Tudományos Diákköri Konferencia, Intézeti forduló (SZTE JGYPK) – 2016. november
XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Pedagógia, Pszichológia, Andragógia, Könyvtártudomány Szekció (SZTE JGYPK) – 2017. április
III. Neveléstörténeti Tehetséggondozás a Dél-Alföldön Konferencia (SZAB Székház) – 2017. május
Korábbi tagjaink ösztöndíjai
-Köztársasági-ösztöndíj (Takács Ildikó, Szabó Dóra Éva)
-Sófi kiemelt kuratóriumi különdíj (Rák Ágnes, Kiss Nikolett)
6.3.Projektben való részvétel (pl. TÁMOP, EFOP stb.):
7. A műhelyhez kapcsolódó TDK-tevékenység
A díjazott hallgató neve: Kiss Nikolett
Az OTDK-munka címe: Az újszegedi Kerti Iskola módszereinek összehasonlító elemzése
Helyezés: II. helyezés, a Délvidék Kutatóközpont különdíja (XXXIII. OTDK Pedagógia, Pszichológia, Könyvtártudomány, Andragógia Szekció, 2017. április)
Témavezető: Fizel Natasa, egyetemi tanársegéd
A díjazott hallgató neve: Rák Ágnes
Az OTDK-munka címe: Az 1930-as évek vidéki egyetemi tanrendjeinek összehasonlító elemzése
Helyezés: A Délvidék Kutatóközpont különdíja
Témavezető: Fizel Natasa, egyetemi tanársegéd
A díjazott hallgató neve: Szabó Dóra Éva
Az OTDK-munka címe: Várkonyi Hildebrand Dezső fő gondolatai A Cselekvés Iskolája című folyóirat tükrében
Helyezés: A Délvidék Kutatóközpont különdíja
Témavezető: Fizel Natasa, egyetemi tanársegéd
8. Doktori iskolában való részvétel
8.1.Dr. Fizel Natasa egyetemi docens, PhD
8.2.Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
8.3.Témavezető