1.A kutatóműhely neve: KAPOCS Kultúra – Könyvtár – Közösség, Andragógia, Pedagógia, Oktatás Kutatócsoport
2.A kutatóműhely vezetője: Keczer Gabriella főiskolai tanár, PhD., habil.
3.A kutatóműhely vezetőjének JGYPK-s email-címe: keczer.gabriella@szte.hu
4.Tagok
4.1. A JGYPK oktatói:
Bozsó Renáta mesteroktató
Gerencsérné Újvári Edit főiskolai tanár, PhD., habil.
Kerpics Judit adjunktus, PhD.
Kovács-Krassói Anikó adjunktus, PhD
Medgyesi Konstantin főiskolai docens, PhD.
Molnárné Urbanik Tímea főiskolai docens, PhD.
Németh Balázs egyetemi docens, PhD., habil.
Patkósné Hanesz Andrea adjunktus, PhD.
T. Molnár Gizella főiskolai tanár, PhD.
4.2. Hazai külsős tagok:
Jármai Erzsébet főiskolai tanár, PhD., Budapesti Gazdasági Egyetem
5.A műhely kutatási témája
A kutatócsoport létrehozásának célja:
2020 májusában a Művelődéstudományi Intézet (azóta: Művelődéstudományi Tanszék) munkatársai kutatócsoportot hoztak létre annak érdekében, hogy keretet adjanak sokrétű, multidiszciplináris tudományos tevékenységüknek. A KAPOCS alapvető célja, hogy koordinálja az egyes tudományterületek munkáját, hasznosíthatóságát az oktatásban, támogassa az intézet oktatóinak és tehetséges hallgatóinak kutatói tevékenységét, ösztönözze a munkatársak és a hallgatók részvételét a kutatócsoport által koordinált projektekben. A kutatócsoport tartalmas és konstruktív kapcsolatot kíván kiépíteni, ill. fenntartani a témáival foglalkozó külföldi, határontúli műhelyekkel, az SZTE, a társintézmények és a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar más munkacsoportjaival.
Bár az új kutatócsoport megalapításával az intézethez kötődő két, korábbi kutatóműhely (Andragógiai Kutatócsoport és Identitáskutató Műhely) befejezi működését, de ezek hagyományait, kutatási célkitűzéseit és témáit, értékeit a továbbiakban is megőrizzük, beépítettük a KAPOCS új struktúrájába. Ennek megfelelően a kutatócsoporton belül két műhelyt hoztunk létre: a Kultúrakutató Műhelyt (vezető: Molnárné Dr. Urbanik Tímea) és az Oktatáskutató Műhelyt (vezető: Dr. Hangya Dóra, megbízott vezető: Dr. Keczer Gabriella).
A kutatócsoport átfogó kutatási témái:
- művelődés-, kultúra- és kultúrpolitika-történet, a kultúraközvetítés elméleti és intézményi háttere, a közösségszervezés elmélete és gyakorlata, kisebbségi és kulturális identitások, kulturális szimbólumok;
- a kortárs művészeti mediáció, a múzeumi mediáció, az európai kulturális identitás témaköreinek kutatása, jelentőségük és módszertani lehetőségeik a kultúraközvetítésben;
- könyvtárak új szerepben, könyvtárpedagógia, olvasásszociológiai kutatások, digitalizáció, tudástranszfer;
- az oktatás, képzés társadalmi és gazdasági kontextusa, oktatáspolitika, felnőttkori tanulás, felsőoktatási kutatások;
- pedagógiai, andragógiai és oktatásmódszertani kérdések, lehetőségek
- sajátos igényű célcsoportok a felnőttképzésben, a felsőoktatásban és a munkaerőpiacon, sokszínűség-menedzsment, intergenerációs tanulás, hátrányos helyzetű csoportok, integráció, inkluzivitás;
Aktív kutatási projektjeink:
A Kultúrakutató Műhely jelenleg zajló kutatási projektjének címe: Olvasáskutatás. A kutatási program keretén belül célunk az SZTE Felnőttképzési Intézet Könyvtár és Múzeumpedagógiai Szakcsoport által 2011-ben történt kutatás[1] folytatása és a vizsgálat megismétlése az eltelt évek, a generációk közötti olvasási szokások, az információs műveltség, a digitális kompetencia alakulásán keresztül. A 10-14 éves, valamint a 15-18 éves korosztály olvasási szokásait térképezzük fel két-két szegedi oktatási intézményben.
Az Oktatáskutató Műhely jelenleg zajló kutatási projektjének címe: Intergenerációs kutatás, generációmenedzsment. Ennek keretében vizsgáljuk 1) a generációk egymástól való tanulásának történeti hátterét, hagyományait, 2) az intergenerációs tanulás megvalósulását a felsőoktatásban
és 3) a generációk együttműködését, egymástól való tanulását a munkahelyeken, a generáció-menedzsment módszereit.
A kutatócsoport tudományos folyóirata:
A kutatócsoport saját folyóiratot alapított Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról, oktatásról címmel, mely ISSN számmal ellátott, lektorált, elektronikus periodika, amely a kutatócsoport tagjain kívül a JGYPK és a társintézmények munkatársai számára is biztosít publikációs lehetőséget. 2024 végéig 9 számot jelentetett meg. A folyóirat főszerkesztője Dr. habil. Keczer Gabriella, felelős szerkesztője Dr. Urbanik Tímea.
6.Jelentősebb eredmények
6.1. Publikációk:
Bozsó Renáta, Jármai Erzsébet, Keczer Gabriella
A fiatalabb és az idősebb hallgatók tanulási motivációi a JGYPK levelező képzésein
In: Fizel, Natasa; T., Molnár Gizella (szerk.) 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Szeged, 2023. október 12-13
Szeged, Magyarország : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2023) 118 p. pp. 44-44., 1 p.
Bozsó, Renáta ; Patkósné, Hanesz Andrea ; Urbanik, Tímea
„Ugyana”Z” a generáció – vagy mégsem?” A szegedi fiatalok olvasási szokásainak változásai egy évtized alatt
In: Fizel, Natasa; T., Molnár Gizella (szerk.) 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Szeged, 2023. október 12-13
Szeged, Magyarország : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2023) 118 p. pp. 38-38. , 1 p.
Bozsó, Renáta ; Jármai, Erzsébet ; Keczer, Gabriella
Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : 1 pp. 160-172. , 13 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.1.160-172
Bozsó, Renáta ; Patkósné, Hanesz Andrea
Unalom? Nyugalom? Izgalom? : Szegedi gimnazisták olvasási szokásai és azok változásai egy évtized alatt
In: Szirmai, Éva; Hevesi, Tímea; Urbanik, Tímea (szerk.) KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia : Szeged, 2023. május 11-12
Szeged, Magyarország : SZTE JGYPK Művelődéstudományi Intézet (2023) 101 p. pp. 22-23. , 2 p.
Bozsó, Renáta ; Patkósné, Hanesz Andrea
Unalom? Nyugalom? Izgalom? : szegedi gimnazisták olvasási szokásai és azok változásai egy évtized alatt
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : 2 pp. 29-39. Paper: 44935 , 11 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.2.29-39
Döbör, András ; Keczer, Gabriella
A felsőoktatás-irányítás átalakulása - európai trendek és a szegedi modell
In: Fodorné, Dr. Tóth Krisztina (szerk.) Felsőoktatási LLL: új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID pandémia hatásai = University Lifelong Learning: New challenges and solutions - impacts of Covid-19 pandemic and model-shifts
Pécs, Magyarország : MELLearN Egyesület, Milton Friedman Egyetem (2023) 268 p. pp. 8-21. , 14 p.
Fizel, Natasa (szerk.) ; T., Molnár Gizella (szerk.)
150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Szeged, 2023. október 12-13
Szeged, Magyarország : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2023) , 118 p.
ISBN: 9789636480127 ISBN: 9789636480134
Hegedűs, Anita (szerk.) ; Medgyesi, Konstantin (szerk.)
I. Bálint Alajos Nemzetközi Konferencia. Absztraktkötet
Szeged, Magyarország : Móra Ferenc Múzeum (2023) , 51 p.
ISBN: 9789639804722
Keczer, Gabriella
„A tanulás idő, pénz, hatalom” : Levelezős hallgatók tanulási motivációi és tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán
In: Németh, Balázs (szerk.) Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében : A hatékony és innovatív tudástranszferek lokális/regionális és globális trendjei. 19. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia absztrakt kötete
Pécs, Magyarország : MELLearN Egyesület (2023) 61 p. pp. 23-24. , 2 p.
Keczer, Gabriella
Milyen a jó vezető?
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 pp. 18-25. , 8 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.ksz.18-25
Keczer, Gabriella
University governance reforms in Portugal
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 13 : 1 pp. 47-63. , 17 p. (2023)
DOI: 10.1556/063.2022.00174
Kovács-Krassói Anikó
"Csóka így is külön fejezet lesz a magyar régészetben"
HATÁRTALAN RÉGÉSZET 8 : 1 pp. 70-73. , 4 p. (2023)
Kovács-Krassói Anikó
Lokalitás, élmény. Környezetpszichológiai megközelítés a kulturális intézmények vizsgálatában
(2023)
Kovács-Krassói Anikó
Egy életmű, több perspektíva, új generáció. Móra Ferenc életműve új hangsúlyokkal
(2023)
Medgyesi, Konstantin
A fordulatra képtelen fenegyerek: Grósz Károly (2023)
múlt-kor.hu,
Medgyesi, Konstantin
A gyermekkor hatása a politikus tevékenységére – intragenerációs mobilitás Grósz Károly életútjában
In: Szirmai, Éva; Hevesi, Tímea; Urbanik, Tímea (szerk.) KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia : Szeged, 2023. május 11-12
Szeged, Magyarország : SZTE JGYPK Művelődéstudományi Intézet (2023) 101 p. pp. 74-75. , 2 p.
Medgyesi, Konstantin
A zentai palack és 1956 drámája
In: Döbör, András; Fizel, Natasa; Illyés, Szabolcs; Pető, Bálint (szerk.) Sajtó és nyilvánosság a Délvidéken. Fejezetek a Délvidék múltjából 8. : Absztrakt kötet
Szeged, Magyarország : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2023) 33 p. pp. 26-26. , 1 p.
Medgyesi, Konstantin
Apagyilkosság: Kádár és Grósz csatája : Másrészről a Klubrádióban (2023.01.12.) (2023)
Klubrádió,
Medgyesi, Konstantin
Egy elfeledett történelmi szereplő: Libik György, Szent-Györgyi Albert veje
In: Hegedűs, Anita; Medgyesi, Konstantin (szerk.) I. Bálint Alajos Nemzetközi Konferencia. Absztraktkötet
Szeged, Magyarország : Móra Ferenc Múzeum (2023) 51 p. pp. 24-24. , 1 p.
Medgyesi, Konstantin
Egy szürke eminenciás a hatalom kapujában: Grósz Károly borsodi és budapesti első titkárságának évei
KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÖRTÉNELMI TANULMÁNYOK / EAST CENTRAL EUROPEAN HISTORICAL STUDIES 1 : 2 pp. 99-122. , 24 p. (2023)
Medgyesi, Konstantin
Képelméleti, fotográfiai és politikai ikonográfiai töprengések
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 pp. 110-115. , 6 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.ksz.110-115
Medgyesi, Konstantin
Társadalmi konstrukció vagy a valóság mása a fénykép? (2023)
Németh Balázs
In the Making of Learning Cities into Smart and Creative Communities. Is there a Role for HEIs?
In: Fodorné, Dr. Tóth Krisztina (szerk.) Felsőoktatási LLL: új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID pandémia hatásai = University Lifelong Learning: New challenges and solutions - impacts of Covid-19 pandemic and model-shifts
Pécs, Magyarország : MELLearN Egyesület, Milton Friedman Egyetem (2023) 268 p. pp. 143-154. , 12 p.
Németh Balázs
Koltai Dénes szerepe az andragógiai professzió fejlesztésében
TUDÁSMENEDZSMENT 24 : 3. különszám pp. 20-21. , 2 p. (2023)
Németh Balázs
A múzeumok változó szerepei a felnőtt tanulók készségeinek formálásában - Trendek és kérdések a készségek európai évében (European Year of Skills 2023)
TUDÁSMENEDZSMENT 24 : 2. klsz pp. 23-34. , 12 p. (2023)
Németh Balázs
A felnőttoktatás és -képzés fejlesztésének kihívásai, avagy hogyan segít a múlt a jövő megértésében
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : ksz pp. 144-152. , 9 p. (2023)
Németh Balázs
Balancing Between Smart and Inclusive: Learning Cities for Sustainable Urban Communities
In: Boffo, Vanna; Egetenmeyer, Regina (szerk.) Re-thinking Adult Education Research. Beyond the Pandemic
Florence, Olaszország : Firenze University Press (2023) 281 p. pp. 205-217. , 13 p.
Németh Balázs
Changing Roles of Museums in Skills Development of Adult Learners – Trends And Issues in the European Year of Skills = A múzeumok változó szerepei a felnőtt tanulók készségeinek formálásában – trendek és kérdések a Készségek Európai évében (European Year of Skills-2023)
In: Tóth, Arnold (szerk.) Múzeumi tükröződés: társadalom és környezet : X. Országos és VI. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia
(2023) pp. 13-15. , 3 p.
Németh Balázs
A felnőttkori tanulás facilitálása. Egy “PDS-MOOC” fejlesztése online környezetben uniós projekt segítségével
In: Németh, Balázs (szerk.) Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében : A hatékony és innovatív tudástranszferek lokális/regionális és globális trendjei. 19. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia absztrakt kötete
Pécs, Magyarország : MELLearN Egyesület (2023) 61 p. p. 2 , 1 p.
Németh Balázs (Szerkesztő)
Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében: A hatékony és innovatív tudástranszferek lokális/regionális és globális trendjei. 19. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia absztrakt kötete
Pécs, Magyarország : MELLearN Egyesület (2023) , 61 p.
ISBN: 9789636261467
T. Molnár, Gizella
Konfliktusok a generációs tanulás történetében
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : 1 pp. 29-40. , 12 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.1.29-40
T., Molnár Gizella
Balástya közművelődésének története
In: Bárkányi, Ildikó (szerk.) Felsőtanyától Balástyáig : tanulmányok Balástyáról
Balástya, Magyarország : Balástya Község Önkormányzata (2023) 733 p. pp. 481-525. , 45 p.
T. Molnár, Gizella
Közösségi tanulás a settlement mozgalomban és a Szegedi Fiatalok Művészeti Kollégiumában
TUDÁSMENEDZSMENT 24 : 3. különszám pp. 164-182. , 19 p. (2023)
DOI: 10.15170/TM.2023.24.K3.15
T. Molnár, Gizella
Széljegyzetek egy kutatáshoz – Tomori Viola újszerű látásmódja
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 pp. 116-124. , 9 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.ksz.116-124
T. Molnár Gizella
A néptanítók szerepe a generációk tanulásában Eötvös népoktatási törvénye után
In: Fizel, Natasa; T., Molnár Gizella (szerk.) 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Szeged, 2023. október 12-13
Szeged, Magyarország : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2023) 118 p. pp. 42-43. , 2 p.
Újvári, Edit
A Spatial Semiotic Analysis of the Ceremonial Lodge of the Lakota Sun Dance
In: Szívós, Mihály (szerk.) Signs and Spaces : Studies in Spatial Semiotics
Budapest, Magyarország : Magánkiadás (nemzetközi) (2023) pp. 17-36. , 20 p.
Újvári, Edit
A színpad és az ikonográfia ördögei : a középkori színház és képzőművészet interikonikus kapcsolata
In: Balázs, Géza; Pölcz, Ádám; Terdikné Takács, Szilvia (szerk.) Színházszemiotika
Budapest, Magyarország : Magyar Szemiotikai Társaság (MSZT) (2023) 260 p. pp. 151-164. , 14 p.
Újvári, Edit ; Királykuti, Anna
Generációk viszonya a lokális értékekhez Szeged Klebelsberg-telepen
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : 1 pp. 124-132. , 9 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.1.124-132
Újvári, Edit
Stage Design and Image Subject Matter : Intericonicity in the Intermedial Relationship of Medieval Theatre and Fine Arts Transfer
In: Kroó, Katalin; Juracsek, Kata; Ojamaa, Maarja (szerk.) Intersemiotics & Cultural Transfer
Tartu, Észtország, Budapest, Magyarország : Eötvös Loránd University, Intersemiotics & Cultural Transfer Research Group, University of Tartu Transmedia Research Group (2023) pp. 305-316. , 12 p.
Újvári, Edit
Weöres Sándor költészete és az újkori hermetikus hagyomány
PARTITÚRA: A SAMBUCUS IRODALOMTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA 18 : 1 pp. 33-52. , 20 p. (2023)
Urbanik, Tímea ✉
A női nézőpont elsajátításának és reprodukciójának gyakorlatai, avagy hogyan jegyzetelte ki Mészöly Miklós Baskircsev Mária naplóját
TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT 13 : 1 pp. 99-116. , 17 p. (2023)
DOI: 10.14232/tntef.2023.1.99-116
Urbanik, Tímea
A nyitány mint befejezés : Mészöly Miklós A Napló című regényterve
LITERATURA 49 : 1 pp. 73-92. , 20 p. (2023)
DOI: 10.57227/Liter.2023.1.5
Urbanik, Tímea
Generációs olvasmányok? Irodalmi pedofília? : a 2022-es szegedi olvasáskutatás toplistái
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 : 2 pp. 40-48. Paper: 44945 , 9 p. (2023)
Urbanik, Tímea
Krusovszky Dénes: Levelek nélkül
VIGILIA 2023 : 10 pp. 959-960. , 2 p. (2023)
Urbanik, Tímea
Szimbólumszövő : Újvári Edit születésnapjára
KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL 3 pp. 77-81. , 5 p. (2023)
DOI: 10.14232/kapocs.2023.ksz.77-81
Urbanik, Tímea
Vannak atléták : („Átfénylik rajtuk” – Antológia Mészöly Miklós 100. születésnapjára)
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT 77 : 7-8 pp. 116-120. , 5 p. (2023)
6.2. Konferenciák:
A kutatócsoport által szervezett konferencia:
Átmenetek. A globális és helyi kultúrák határán című multidiszciplináris konferencia (2021. március 12-13., Szeged)
Generációk -- egymás közt. (2023. május 11-12., Szeged)
7.A műhelyhez kapcsolódó TDK-tevékenység
A díjazott hallgató neve: Tóth Balázs
A TDK/OTDK-munka címe: Intergenerációs tanulás és tudásmegosztás
közfeladatot ellátó szervezetekben
Helyezés (a TDK-/OTDK-konferencia nevének és idejének megadásával): OTDK különdíj, 36. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció (2023. április 11-13, Pécs)
Témavezető: Dr. habil. Keczer Gabriella
A díjazott hallgató neve: Tóth Nikolett
A TDK/OTDK-munka címe: A vezetői kompetenciák változása a Covid-19 pandémia hatására
Helyezés (a TDK-/OTDK-konferencia nevének és idejének megadásával): OTDKI. helyezett, 36. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció (2023. április 11-13, Pécs)
Témavezető: Dr. habil. Keczer Gabriella
A díjazott hallgató neve: Gál Andorné Gabriella
A TDK/OTDK-munka címe: Kulturális projektek speciális nevelési igényű tanulók számára
Helyezés (a TDK-/OTDK-konferencia nevének és idejének megadásával): 36. OTDK MKE különdíj
Témavezető: Molnárné Dr. Urbanik Tímea
A díjazott hallgató neve: Fábián Dóra
A TDK/OTDK-munka címe: Az angol nyelv tanítása, tanulása és népszerűsítése könyvtári környezetben
Helyezés (a TDK-/OTDK-konferencia nevének és idejének megadásával): helyi TDK 2023. október 1. helyezés
Témavezető: Molnárné Dr. Urbanik Tímea
A díjazott hallgató neve: Királykuti Anna, Közösségszervezés BA szak
A TDK/OTDK-munka címe: Klebelsberg-hagyományok Szeged Klebelsberg-telep közösségi életében
Helyezés: 2. helyezés, 36. OTDK Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció, 2023. április 11-13, Pécs.
Témavezető: Dr. habil. Újvári Edit
8.Doktori iskolában való részvétel
- Gerencsérné dr. habil. Újvári Edit tanszékvezető egyetemi docens, SZTE BTK Málnási-Bartók György Filozófiai Doktori Iskola témavezető tag, témakiíró
- Dr. habil. Keczer Gabriella egyetemi docens, ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola témavezető tag, témakiíró
[1] Bozsó Renáta-Barátné Hajdu Ágnes-Harkai Daniella-Pajor Enikő-Patkósné Hanesz Andrea: Olvasási szokások a tizenévesek körében Szegeden 2011-ben. Szerk. Viskolcz Noémi. Szeged : SZTE JGYPK FI, 2011, 79. p., ISBN 978-963-9927-47-6